Bine aţi venit, Vizitator! Înregistrare RSS

AdZone - Marketing and Advertising Area

Marţi, 2017-12-12
Principală » 2012 » Martie » 1 » Eficienţa canalelor de promovare
7:22 PM
Eficienţa canalelor de promovare

Ideea mi-a venit dupa ce am citit un post în care se face referire la difuzarea reclamelor la radio , tv şi online.Întradevăr, pe timp de criză trebui să te gândeşti de mai multe ori unde şi cum să investeşti. Studiile şi sondajele îţi sunt de ajutor ca să aflii dacă e avantajos şi eficient să învesteşti într-un anumit domeniu. 


Radio

Depinde de target. Studiile care se fac pot spune destul de clar cine urmăreşte un anumit post de radio. Dacă targetul tău se află printre ascultătprii postului de radio X, go there. Radioul nu mai e ca pe vremuri. Mult mai puţină lume ascultă la radio acasă. Cei mai mulţi dintre ascultătorii radio sunt conducătorii auto şi cei care ascultă la birou – printre altele. La mijlocul lui 2008 erau aproximativ 11 milioane de ascultători. Audienţa la radio nu se poate măsura exact , cum se face în cazul televizorului de exemplu , mai ales că mulţi ascultători sunt în maşină.

Cum spuneam şi mai sus, trebuie studiate cât de cât categoriile de ascultători de la un anumit radio. De exemplu RRA – Radio România Actualităţi – are o medie de ascultători destul de mare dar peste 65% dintre ei sunt peste 50 de ani , deci trebuie să te axezi pe nevoile şi interesele acestora.

Prognozele arată o majorare de 4% pe 2011.

TV

In 2009, piaţa de publicitate TV s-a ridicat la peste 220 milioane euro, în scădere cu circa 30% faţă de 2008.În 2010 piaţa a scăzut până la aproximativ 200 milioane.Anul trecut, în 2011, piaţa de publicitate TV a crescut cu 1-2%, o valoare mică dar care arată faptul că piaţa s-a reabilitat şi companiile au crescut bugetul de promovare media.

Audienţa se menţine, poate va şi creşte în funcţie de programele pregătite de planneri pentru a atrage rating. În 2008, 11 televiziuni au difuzat 1.512.321 de reclame , cu 17% mai puţine decât în 2007 în urma scăderii audienţei.Posturile TV sunt şi vor fi în continuare urmărite de populaţie pentru că omul, după ce ajunge de la servici se relaxeaya la un film (dacă nu e pe Facebook). 8 minute pe oră pentru calanul public , 12 minute pentru televiziunile private , totul e să ştii cum să atragi şi să captivezi atenţia şi interesul. 

Spotul trebuie promovat între orele în care targetul este disponibil să le vadă şi asta înseamnă că trebuie studiat obieciul consumatorului înainte de toate.Metoda încă mai e de actualitate cu toate câ lumea începe să se uite la TV de pe diferite dispozitive şi gadgeturi obile ( telefon,tablete,etc) ceea nu va mai fi o piedică în calea accesării programelor TV în timp ce ne deplasăm sau nu suntem acasă.

Mediul online

Este în plină dezvoltare şi este anunţată an de an o creştere pentru acest mediu de promovare. Este şi de aşteptat devreme ce creşte şi numărul utilizatorilor de internet deci, teoretic, creşte numărul de potenţiali clienţi.O să se schimbe încet încet şi modalităţile de promovare. Se va renunţa la bannere , care nu prea mai au efect vremea lor fiind deja apusă şi se va trece la alte idei. 

Se trece la publicitatea video, publicitatea din cadrul cllipurilor, pentru care eMarketer estimează creşteri de peste 30% pe an până în 2012. În publicitatea online merită învestiţi bani pentru că este în continuă creştere şi va avea continuitate. Românii încep şi ei să prindă ideea shoppingului online, deci se vor pune în temă şi vor începe să folosească tot mai mult plăţile şi cumpărăturile online, creşterea comerţului electronic în România fiind în creştere.

După anumite studii se pare că tot reclamele la TV sunt cele mai profitabile, deaorece consumatorii sunt obişnuiţi ca reclamele să le fie livrate nu să le caute ei.Din acest motiv se pare că şi publicitatea video pe internet se poate schimba.

Publicitatea în social media va creşte şi ea datorită dezvoltării reţelelor de socializare (Facebook,G+,Twitter,etc) care vor atrage mulţi clienţi şi foarte mulţi bani, mai ales că va creşte şi accesare acestora de pe dispozitivele mobile, ceea ce va amplifica şi creşterea ratei de Mobile Advertising în care anul trecut s-au investit aproximativ 7.5 mil. Euro. Cu toate că procentul de investiţie în Social Media este destul de mic în comparaţie cu restul, acesta are un foarte mare potenţial şi se dezvoltă concomitent cu online-ul.

Concluzie

Advertisingul online are cel mai mare potenţial de dezvoltare. Publicitatea tv este puţin în scădere, oricum locul ei va rămâne atâta timp cât televizorul este indispensabil din casa omului. Radioul, este pe ultimul loc în acest top deoarece majoritatea oamenilor care ascultă radio schimbă posturile în timpul reclamei.

Studiile ajută foarte mult, intuiţia este necesară, creativitatea este obligatorie !

Vizualizări: 850 | Adăugat de: Alex | Tag-uri: online, Radio, publicitate, tv, canale de promovare | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Website:
Cod *: