Bine aţi venit, Vizitator! Înregistrare RSS

AdZone - Marketing and Advertising Area

Luni, 2017-11-20
Principală » 2012 » Februarie » 24 » Fidelizare prin Social Media
0:54 AM
Fidelizare prin Social Media

Social Media, după cum ii spune şi numele, este menită să ne pună în legătură cu prieteni, cunoştiinţe, amici şi CLIENŢI sau POTENŢIALI CLIENŢI.

După ce investim în atragerea acestora, în adunăm într-o comunitate lângă afacerea proprie trebuie să găsim metode ca să îi ţinem acolo, să îi păstrăm pentru ca ei să revină şi la rândul lor să contribuie pentru a ne aduce alţi şi alţi clienţi.

Fidelizarea este un proces absolut necesar pentru a avea continuitate în vânzări.

   Încredere şi înţelegere

Înţelegerea nevoilor clientului este primul şi cel mai imporant pas pentru a-l putea fideliza. Dacă acesta simte că îi este înţeles comportamentul de cumpărare şi îi poţi oferi ceea ce are nevoie, cu siguranţă va continua să vină.Păstrează istoricul relaţiei cu clientul pentru a cunoaşte ceea ce îşi doresşte şi pentru a-i putea oferi la un moment dat discount-uri surpriză.

   Înteracţiune

Pentru a arăta că îţi pasă de comunitate, actualizează constant conţinutul de pe siteurile de socializare oferind informaţii proaspete ce servesc interesului clienţilor.

   Premii şi discount-uri

Oferă discounturi şi cupoane de reducere celor ce devin fani pe Facebook sau urmăresc companie pe Twitter.Poţi merge mai departe să îi încurajezi pe ei să creeze conţinut pe pagina în schimbul unor premii.

   Suport

Toate canalele de comunicare - atât online cât şi offile - să fie deschise ! Trebuie să fii pregătit să-i răspunzi clientului la orice nelămurire pe care acesta o are în legătură cu compania, produsul sau serviciul de care este interesat. 

   Concursuri

Organizează concursuri pe pagina de Facebook şi / sau Twitter. După exemplul IKEA - aici pot fi aminite şi multe alte campanii de genul - în care fanii trebuiau să eticheteze o fotografie (aşa numitul Facebook Showroom) cu anumite obiecte de mobilier, iar primi care etichetau respectivul obiect îl câştigau. Această campanie a avut un succes foarte mare, crescându-le vânzările cu câteva procente.

Odată ce duci la bun sfărşit procesul de fidelizare, cu rezultate bune, automat apar o serie de avantaje:

- tranzacţii repetate

- consumatorul va avea un plus de încredere pentru a încerca şi alte produse

- consumatorul nu va mai migra aşa repede / uşor spre concurenţă

- WOM - creşte rata de recomandări ceea ce creşte procentul de vânzări

Relaţia dintre companie şi clienţii trebuie privită din perspectiva balanţei. În această relaţie trebuie să existe un echilibru din care să rezulte o satisfacţie de ambele părţi atât emoţională cât şi financiară.Produsele şi serviciile trebuie să aibe calitatea necesară şi plierea pe nevoile clientului, asta trebuie urmărit în primul rând pentru dezvoltarea afacerii.

Vizualizări: 448 | Adăugat de: Alex | Tag-uri: fidelizare, promovare, social media, clienti, promotii | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 1
0   Spam
1 Margarita   (2013-11-11 6:46 PM)
Mihaela, Ploiesti a scris: 8:12 am Mi-a placut ce a piosetvt dna Mona.Si eu iubesc trandafirii. De fapt eu am o obsesie cu ei : imi cumpar tot ce inseamna, implica sau reda aceasta minunata floare: parfumuri care miros a trandafiri, cosmetice de corp care au parfum de trandafiri, bijuterii (inele, bratari, pandante, cercei) care redau trandafirii, lenjerie intima care are trandafiri brodati si hainute din materiale cu imprimeuri trandafiri si trandafirasi Eu i-am spus dnei Corina ca in luna cea mai frumoasa a anului, luna mai (si nu pt ca sunt nascuta in aceasta luna, ci pentru ca natura este superba in mai) sa propuna hainute din materiale imprimate…dar care sa redea trandafirii.Interesanta idee cu fidelizarea… Cateva intrebari am si eu.“Discount-ul aferent comenzilor” …ce inseamna si cum calculati acest discount?“La fiecare comanda facuta o sa primiti 10 puncte si la 100 puncte acumulate pe luna” – trebuie sa dam 10 comenzi pe luna sau dupa ce strangem cele 100 de puncte primim ceea ce spuneti dvs?De cand se aplica toate acestea?

Prenume *:
Email *:
Website:
Cod *: