Bine aţi venit, Vizitator! Înregistrare RSS

AdZone - Marketing and Advertising Area

Marţi, 2017-09-26
Principală » 2012 » Februarie » 10 » Poziţionarea - where is your place on the market
8:03 PM
Poziţionarea - where is your place on the market


Poziţionarea este procesul prin care se comunică segmentelor de piaţă alese informaţii cu privire la produs, pentru ca acesta să fie perceput ca fiind diferit de cele ale concurenţilor şi pentru a a ocupa un loc specific pe piaţă.


Prin poziţionare oferta unei firme ocupă o poziţie clară, exclusivă în memoria consumatorilor. Aceasta uşurează atât procesul de stocare a informaţiilor cu privire la oferta respectivă, cât şi pe cel de recuperare din memorie

Există 2 căi de poziţionare a unui produs :


poziţionarea funcţională care presupune punerea în evidenţă a caracteristicilor şi a beneficiilor;

poziţionarea simbolică sau expresivă pune în evidenţă satisfacţii hedoniste, sociale şi psihologice

Poziţionarea mărcilor se poate face în funcţie de următoarele criterii:

- atributele produselor;

- raportul calitate / preţ;

- situaţia de utilizare;

- utilizatori;

- concurenţă;

- beneficii;

- asocieri sau simboluri culturale



Poziţionarea în funcţie de caracteristici

Este cea mai comună strategie de poziţionare. Se bazează pe atributele sau pe performanţele tehnice ale produsului în comparaţie cu ofertele existente. O bancă îşi poziţionează un card de credit prin dobânzile mai mici practicate în raport cu băncile concurente.

Poziţionarea în funcţie de raportul preţ/calitate

Această strategie este o strategie eficace pentru că preţul însuşi comunică calitatea produsului. Relaţia preţ mare – calitate ridicată, preţ mic – calitate redusă.


Poziţionarea în funcţie de utilizare

Arătând când şi cum poate fi utilizat, produsul poate fi poziţionat în mintea consumatorilor. De exemplu, Kelog’s era poziţionat ca şi producător de cereale pentru micul dejun. Dar deoarece poziţionarea era considerată îngustă, s-a repoziţionat ca şi producător de aperitive.

Poziţionarea în funcţie de utilizatori

Produsele şi serviciile se poziţionează ca fiind adresate doar unui anumit segment. De exemplu, asigurări de viaţă de tip „junior”, carduri adresate studenţilor, Danonino, Johnson Baby, etc.


Poziţionarea în funcţie de concurenţă

Se pretinde o anumită poziţie în raport cu concurenţa. Multe firme pretind că produsul lor este cel mai economic, cel mai durabil, cel mai uşor de preparat.

Poziţionarea în funcţie de beneficii

Produsele pot fi poziţionate în funcţie de beneficiile pe care le obţin consumatorii din utilizarea lor. De exemplu, pasta de dinţi Colgate Withenning pentru albirea dinţilor.

Poziţionarea prin simboluri culturale

Produsele se pot poziţiona prin apelarea la tradiţii sau la simboluri culturale care se pun în evidenţă vârstă, prin simboluri heraldice, semne. Ex : anul 1718 la berea Timişoreana.

Poziţia trebuie să îndeplinească nişte condiţii :


- să fie relevantă;

- să fie importantă;

- să fie credibilă;

- să fie consistentă;

- să fie distinctivă;



Astfel o marcă care a trecut cu brio prin procesul de poziţionare a căpătat un loc în memoria consumatorului , care va ştii cum să o recunoască şi cum să şi-o amintească în funcţie de criteriile după care a perceput-o.
Vizualizări: 616 | Adăugat de: Alex | Tag-uri: marketing, promovare, pozitionare | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Website:
Cod *: