Bine aţi venit, Vizitator! Înregistrare RSS

AdZone - Marketing and Advertising Area

Vineri, 2017-10-20
Principală » 2012 » Mai » 8 » Reguli de care să ţii cont în promovarea vânzarilor
6:15 PM
Reguli de care să ţii cont în promovarea vânzarilor

Reuşita unei operaţiuni de promovare a vânzărilor depinde, în bună parte, şi de modul în care aceasta este efectiv realizată. Anunţătorul trebuie să aibă în vedere o seamă de principii, ce diferă în funcţie de sistemul de comercializare a produsului. Aşa de pildă, pentru produsele comercializate prin sistemul vânzării la distanţă, pot fi utilizate mecanisme promoţionale complexe. În schimb, produsele de larg consum, comercializate prin sistemul de servire liberă, vor beneficia de oferte promoţionale simple, uşor de înţeles.


În cele ce urmează, voi aborda problemele legate de execuţia unei operaţiuni de promovare a vânzărilor, realizată pentru un produs comercializat prin sistemul de servire liberă. Într-un asemenea context, consumatorul este extrem de solicitat, deoarece se confruntă, într-un timp scurt, cu un mare număr de semnale promoţionale, emise de diferite produse sau mărci. Din acest motiv, este important ca anunţătorul să caute să respecte anumite principii, fundamentale pentru procesul de execuţie a unei astfel de operaţiuni promoţionale. 

Reguli privind modalitatea de execuţie a unei operaţiuni de promovare a vânzărilor:

A.       Marca trebuie să rămână perfect identificabilă, indiferent care este poziţia sa în cadrul liniarului de vânzare, urmărindu-se:

-  respectarea elementelor de identificare specifice mărcii – culori, grafică etc.;

-  inserarea elementelor promoţionale, în aşa fel încât să nu fie acoperite informaţii esenţiale despre produs.

B.       Oferta promoţională trebuie prezentată într-o manieră atractivă şi în aşa fel încât să poată fi identificată cu uşurinţă. Pentru aceasta, vor fi avute în vedere aspecte precum:

-  asigurarea unei bune vizibilităţi a anunţului promoţional;

-  realizarea unui anunţ promoţional care să poată fi citit cu uşurinţă (tipul şi dimensiunea caracterelor de literă, culorile ş.a.);

-  punerea în valoare a anunţului promoţional în raport cu alte elemente promoţionale.

C.       Avantajul oferit consumatorului trebuie să fie perceput imediat:

-  oferta promoţională va fi clar formulată, în aşa fel încât consumatorul să înţeleagă imediat despre ce este vorba;

-  se va evita orice ambiguitate în formularea ofertei, mai ales atunci când este vorba de o operaţiune de reducere de preţ;

-  se recomandă utilizarea unor formule care să pună în valoare oferta.

D.       Mecanismul promoţional trebuie să fie uşor de citit şi de înţeles, iar instrucţiunile promoţionale să poată fi urmate cu uşurinţă:

-  explicarea mecanismului promoţional se va face într-o manieră simplă, pedagogică;

-  textul referitor la mecanismul promoţional va utiliza un corp de literă suficient de mare, pentru a nu obosi vederea;

-  în cazul în care va fi utilizat un cupon pentru răspuns, acesta trebuie conceput în aşa fel încât să permită o scriere normală;

-  regulamentul operaţiunii trebuie să conţină toate elementele principale necesare participării;

-  data de încheiere a operaţiunii va fi bine pusă în evidenţă;

-  elementele materiale asociate produsului (prime, eşantioane, cupoane, dovezi de cumpărare ş.a.) vor beneficia de o condiţionare solidă, pentru a se evita eventualele deteriorări.

Vizualizări: 836 | Adăugat de: Alex | Tag-uri: Promo, sales promotion, vanzari, promovare, Reguli | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 1
0   Spam
1 Afi   (2013-11-12 7:29 PM)
Great article but it didn't have evyt-rhingeI didn't find the kitchen sink!

Prenume *:
Email *:
Website:
Cod *: