Bine aţi venit, Vizitator! Înregistrare RSS

AdZone - Marketing and Advertising Area

Luni, 2017-11-20
Principală » 2012 » Februarie » 10 » Tipuri de campanii publicitare II
10:34 PM
Tipuri de campanii publicitare II

După cum spuneam într-un post anterior, campaniile publicitare d.p.d.v al grupului ţintă cărora li se adresează sunt de două tipuri :

a) Campanii publicitare pentru consumatorul final

b) Campanii publicitare pentru companii ( organizaţii )

Astăzi vom vorbi despre campaniile pentru companii şi anume :

Publicitatea pentru companii şi categorii profesionale (publicitate de afaceri) se
adreseazã unor consumatori instituţionali sau intermediari între anunţãtor (compania
Publicitatea ca proces de comunicare producãtoare) şi consumatorul final şi este de mai multe tipuri: comercialã, industrialã, profesionalã şi corporatistã . 

Publicitatea comercialã : este adresatã companiilor care intermediazã între producãtorul
produselor/serviciilor (mãrcilor) şi consumatorul final, respectiv angrosiştilor sau detailiştilor.
Ea cautã sã convingã aceste companii de profitabilitatea pe care o au produsele comunicate,
de beneficiile pe care le pot avea din comercializarea acestora, sã accentueze sprijinul
comercial şi de comunicare pe care producãtorii îl pot acorda mãrcilor (materiale promoţionale,
campanii de comunicare etc.) şi, implicit, beneficiile ce decurg de aici.


Publicitatea industrialã : se adreseazã companiilor producãtoare de bunuri şi servicii, care
au nevoie la rândul lor pentru realizarea acestora de diverse elemente componente: alte
produse, materii prime, echipamente etc. De regulã, grupul-ţintã al acestui tip de publicitate
este restrâns şi foarte specializat; publicitatea industrialã este, cel mai adesea, de tip informativ, apelând la o argumentare de tip raţional.


Publicitatea profesionalã : se adreseazã unor categorii profesionale care pot influenţa la
rândul lor în mare mãsurã consumatorii finali ai altor produse/servicii prin faptul cã sunt
adesea lideri de opinie în diverse domenii ale vieţii sociale (medicii pot recomanda anumite
mãrci de medicamente, arhitecţii anumite materiale de construcţii, designerii anumite mãrci
de îmbrãcãminte etc.).


Publicitatea de corporaţie : este realizatã de o organizaţie (comercialã sau instituţie publicã) şi are ca obiectiv principal transmiterea de informaţii privind activitatea şi performanţele acesteia în domeniul în care activeazã, tradiţia, valorile, obiectivele şi particularitãþile
culturii sale organizaţionale, implicarea în viaţa comunitãţii etc. Scopul acestei
comunicãri la nivel de organizaþie este de a crea o stare de bunãvoinţã în rândul
consumatorilor, pentru a susţine sau vinde mai bine produsele/serviciile pe care le comercializeazã
compania respectivã.Publicitatea de corporaþie este realizatã în special de companii
care au o gamã foarte largã de mãrci, pentru care renumele companiei poate fi o garanţie a
calitãţii fiecãreia dintre acestea. Ea poate fi realizatã apoi atât în beneficiul instituţiilor
guvernamentale, cât şi al celor nonguvernamentale, al cãror produs/serviciu oferit nu este
de tip comercial, dar solicitã o acţiune din partea unor grupuri-ţintã vizate. 

Într-un post viitor voi vorbi despre campaniile poblicitare categorisite după canalul de comunicare folosit şi după modul de convingere al consumatorului.

Vizualizări: 1501 | Adăugat de: Alex | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Website:
Cod *: